Maşinile zburătoare se pregătesc să invadeze în curând drumurile şi a văzduhul Bătrânului Continent. Dacă americanii au dezvoltat Terrafugia Transition, cel mai cunoscut nume printre multe alte atomobile-prototip, europenii au varianta PAL-V (Personnel Air and Land Vechile).
Este vorba de un vehicul gândit să se comporte ca un automobil obişnuit pe stradă şi ca un elicopter atunci când trebuie să decoleze.
Inventatorul John Bakker a făcut luni, 27 aprilie a.c., o serie de teste pe autostrada A1, în apropierea localităţii Amersfoort, din Olanda, şi spune că PAL-V, aflat la stadiul de concept, ar trebui să apară pe piaţă în anul 2012.
Maşina este rezultatul a peste opt ani de muncă. Versiunea de serie va fi propulsată, la alegere, de un motor pe benzină sau de unul pe biodisel şi - se laudă Bakker - va atinge viteza maximă de 200 km/h atât în aer, cât şi pe sol. PAL-V se poate ridica până la altitudinea de 1.500 de metri.
Preţul estimativ pentru un asemenea vehicul este de 100.000 de euro.
Este vorba de un vehicul gândit să se comporte ca un automobil obişnuit pe stradă şi ca un elicopter atunci când trebuie să decoleze.
Inventatorul John Bakker a făcut luni, 27 aprilie a.c., o serie de teste pe autostrada A1, în apropierea localităţii Amersfoort, din Olanda, şi spune că PAL-V, aflat la stadiul de concept, ar trebui să apară pe piaţă în anul 2012.
Maşina este rezultatul a peste opt ani de muncă. Versiunea de serie va fi propulsată, la alegere, de un motor pe benzină sau de unul pe biodisel şi - se laudă Bakker - va atinge viteza maximă de 200 km/h atât în aer, cât şi pe sol. PAL-V se poate ridica până la altitudinea de 1.500 de metri.
Preţul estimativ pentru un asemenea vehicul este de 100.000 de euro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu